Thuiswedstrijd

Trainer Lars van der Pluym heef een aantal tips voor de atleten die graag weer willen trainen!

Steeds meer begint het huis als een afkick kliniek te voelen. Wij atleten beginnen te verlangen naar het zonverwarmde tartan van de baan onder onze voeten, de zachte landing op een mat na een volmaakte krachtexplosie of de voldoening van een speer die verder dan ooit het gras in schiet.

Helaas, nog eventjes zullen we ons moeten voelen als die gekooide tijger....maar moeten we dan helemaal niets doen? Kunnen we dan helemaal niets doen? Tuurlijk niet!!

Allereerst netjes binnen de lijntjes kleuren natuurlijk, volg alle adviezen van de overheid op en houd die 1,5m afstand, en nee een atletiek laan is maar 1,22m breed dus dat gaat niet werken.

Hieronder een paar dingen je wel kan doen:

  1. Doe mee met het MPM 'huiswerk' en werk aan die basis. Tip: let ook op de uitvoering en verbeter gelijk je eigen techniek.
  2. Ga hardlopen, en dan niet alleen 'dom' rennen. Maar wissel af: doe een keer sprint training, interval training of cross loopje. En vergeet niet de loopscholing!!!
  3. Ga lezen, studeren, muziek maken enz.. een gezonde geest draagt bij aan een gezond lichaam. Bah wat een cliché....maar goed klopt dan weer wel.
  4. Ga atletiek filmpjes kijken. YouTube staat er vol mee, kijk hoe topatleten lopen springen en werpen, kijk naar instructie filmpjes, kijk naar kattenfilmpjes. Als het al niet leerzaam is dan krijg je er, gegarandeerd, wel energie van.
  5. Visualiseren. Beetje 'out of the box' maar niet minder effectief. Probeer dagelijks 15min je ogen dicht te doen en je in te beelden dat je die horden loopt, die kogel wegstoot of die polsstoksprong maakt. Elke beweging/pas in je hoofd bekijken, bewust mee bezig zijn en je perfecte sprong, worp of race visualiseren...telkens weer. Met juichen en gouden medaille erbij natuurlijk!
  6. huis tuin en keuken training. Als je opstaat uit een bank of stoel doe dat met een nette squat, maak calf raises onder het tandenpoetsen en loop met een rechte lichaamshouding het huis door en de trap op. Elke beweging die je maakt kan je perfectioneren zelfs het smeren van je boterham met pindakaas. Doe dat en pluk de motorische vruchten.
  7. Heel simpel gezegd maar misschien ook wel het moeilijkste om te doen: Eet zo gezond mogelijk.
  8. Ontspan, ga lekker die serie bingewatchen, sla een keer een zelfgeplande training over als je je niet top voelt. Rust is de belangrijkste training....2e cliché ik stop ermee...

Veel sterkte en gezondheid gewenst voor de aankomende tijd, en win deze thuiswedstrijd.

Stay safe MPMers,
Lars

Nieuws overzicht